sAyaNgLah SeLaGi mAsiH Ade...

Monday, November 30, 2009 at 12:29 AM


hai...Selamat Hari Raya Aidiladha semua...dah 5 hari cuti...so nak continue balik...

mase raye aritu, adela watched cerita kat tv...sedey gak citer die...tajuknye "Taubat Nasuha"...mmg tangkap nangis la citer die...huhuuu...yg touchingnye, mase penghujung citer tu, ade beberapa patah kate yg mengusik mindaku ini utk berfikir...

"kadangkala, kite menyayangi sesuatu yg penting tu bile ia dah takde kat depan mate..."

korg faham kan? so, cube kite renungkan semula, ape benda atau sesuatu yg penting yg kite slalu abaikan, tapi bile dah takde, baru kite sedar yg benda tu telah hilang bersama sebahagian drpd jiwa kite...huhu...mungkin ke 'benda' tue..................

- barang mainan kite mase kecik...yg skrg dah hilang entah ke mane???

- basikal mountain bike hadiah UPSR...yg dah jual kat besi buruk???

- citer katun power rangers edisi pertama...yg lg best dari edisi skrg yg melalut giler???

- masakan makcik kantin sekolah...yg lebih sedap drpd masakan kafe kolej skrg???

- rakan sekolah rendah/menengah/matrik...yg skrg tak tau khabar berite???

- abang or kakak kite yg dulu slalu gurau ngan kite...yg skrg asyik gurau ngan isteri/suami tercinta jer???

atau mungkin....

ibu @ ayah kite...yg dulu slalu sayangi kite...yg dulu slalu membelai kite...yg dulu slalu bersusah payah demi kite...yg dulu pernah kite lukakan hati mereka...yg dulu pernah menangis kerana kite...tapi skrg mereka dah takde...tak sempat utk menikmati kesenangan bersame kite...tak sempat utk kite balas kasih sayang mereka...

kadang2 kite lupe...kite leka...kite ingat mereka ade sampai bile2...sampai saat pemergian mereka...baru kite sedar...MEREKA lah sesuatu 'benda' yg kite akan sayangi dengan sepenuh jiwa bile dah takde kat depan mate...

so, ape plak benda2 lain yg korg rase sayang bile dah takde kat depan mate..silalah share ok...

2 corat-coret

  1. Anonymous Says:

    eh tgk gak ko cite 2 ye..

    betul2 mmg sedey..

    sayangi selagi dia masih ada!

    suhaidah rashid

  2. haf ken Says:

    hehehe...mesti ar...part paling best yg last skali time die berzikir ngan anak2 die kat dlm kete...hohoho

    .....
    .....

Simply Life ... | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com