aPa iTu CiNTa...?

Tuesday, November 10, 2009 at 7:06 AM



Org kata CINTA tu buta...mmg CINTA tu buta...sanggup bg ape saje kepada pasangan kite...sehinggakan maruah diri tergadai...tp utk ape sume tu?adekah utk CINTA?

aku penah tanye member...die kate "bila ak pegang payudara awek, ak dpt menikmati kemanisan CINTA." adekah dengan buat cenggitu bermakne lelaki itu btul2 CINTAkan awek die?

maaf kalo contoh ak agak kasar...tapi ak nak sgt tahu apa CINTA sebenarnyer...

org kata, "jodoh seorang wanita mengikut situasi." ak rase maksud die, jodoh pempuan yg pernah berzina adalah utk lelaki yg pernah berzina gak...means...pempuan yg baik jodohnyer adalah lelaki yg baik...& vice versa...

ak pelik gak ngan sesetengah member lelaki ak...lebih terperinci, member lelaki yg hnye mementingkn seks dlm perCINTAan...sehingga berani buat perkara dilaknat Allah...

mungkin nanti ade yg kate, "pempuan tu la yg silap sebab sanggup gadaikan maruah utk santapan pakwe kerana CINTA..."

tapi, pernah tak korg terfikir, kalo korg adalah pempuan tu, adekah korg sanggup gadaikan maruah pade lelaki yg sgt menCINTAi korg?

terlalu jelas jwpnnye adalah "ya...ak sanggup gadaikan maruah ak kepada lelaki cenggitu..." tapi nape? "kerana CINTA..."

mmg tak semua pempuan cenggitu...tapi yg ak pasti, myb 1:10 saje yg takkan gadaikan maruah diorg...siape pempuan tu? tentulah pempuan yg sgt beriman...hanya menyerahkan dirinya kepada ALLAH saje...& itula CINTA yg hakiki...

tapi...ape itu CINTA??? myb masing2 ade tafsiran sendri...

6 corat-coret

  1. nur Says:

    ap i2 cinta..menarik gak tjuk nie...mcm2 org leyh tafsir ngan cinta..huhu...
    dr ak bc..Cinta tu 1 fitrah yg ad kt dlm hati suuuumer org yg trbit dr 1 prsn yg halus.kt snilah timbulnya prsn kasih syg ssm kte n makhluk2 kt dunia nie..tnpanye, kte akn rse kosong kt lam jiwa kite..tp skrg rmai yg menganngap cinta itu hnylah kpd cinta ssm manusia SHJ sdgkn cinta bkn skcil i2,cthnya cinta kpdNYA..kkdg 2 sumone yg fall in luv nie bkn cinta ssbnr cinta tp hnya cinta skdr tuk lpskn nafsu jer..ad ker patut??..xptut..cinta ssm manusia nie bleyh bkn x bleyh,tp cintalah die sprti maner anda menyintai dri anda n lebyhkn cinta anda kpdNYA dr si dia n jgn menyintai hnya sekdr suke suki jer..xnk buang cm2 jer..cm tukr2 bju..xpatut2..huhu..

  2. haf ken Says:

    wow...komen nur sangat touching laaa...macam nur kasih plak...setuju sangat dgn nur...sesungguhnya cinta pada DIA lah cinta yg hakiki kan...tp drpd ayat nur, macam tersirat pengalaman nur sendri plak...heheh...

  3. Anonymous Says:

    mmg x dinafikan

    ramai yang hanyut dengan cinta..

    kalau seseorg lelaki itu mmg ikhlas mencintai pasangan nya, dia x kan sanggup untuk membuat maksiat sebelum ia nya menjadi halal baginya..

    dan kalau seorg perempuan tersebut juga ikhlas dalam cintanya, dia akan sedaya upaya untuk setia kepadanya dengan menjaga maruahnya..

    keikhlasan akan menjamin kebahagian sesebuah keluarga kelak

    suhaidah rashid

  4. haf ken Says:

    kredit to anonymous eda...

    keikhlasan...itulah bende yg kite sume susah nak dapatkan...

    bende yg xleh dibuat2...ia perlu hadir ngan sendiri tanpe dipakse...

    kite xkan sedar kite ikhlas...kite xkan bleh cakap bile kite ikhlas...

    dan CINTA itu perlukan keikhlasan 2 jiwa sebelum bersatu membina mahligai bahagia...cewahhh!!

  5. Anonymous Says:

    cewahh haf dah maju...

    leh masuk pinang anak org t ye..

  6. haf ken Says:

    xnak pinang2 laa...nak kawen terus...jimat sket duit...nti kalo pinang 50 dulang, kawen mesti nak 60 dulang...nangis ak...baik ak kawen terus...keh3

Simply Life ... | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com